lördag 7 juli 2018

En dag i vila

Det är lite pyssel när vår tidskrift ska ut. Den här gången fick jag först köra till Karlshamn för att hämta nya kuvert, för klistret på de gamla funkade inte, utan förra gången fick jag sätta tejp på över 90 kuvert.
Sedan ska kuverten företagsstämplas på tryckeriet, och etiketterna, som jag har fått från kassören, ska klistras på. Vissa kuvert skulle ha infoblad och de nya stadgarna, men de som har e-post får dessa per mejl den här gången. Vi ska spara. Träd också, säger miljöpartisten i styrelsen!  Därefter hämtade jag Groblad, stoppade ca 90 stycken, inklusive prenumeranternas, i kuvert och körde ner till affären med en jättestor kasse fylld för att postas.
Jag gillar att se mig själv i tryck! Det är, som vanligt, ett fint nummer. Vår redaktör är oerhört duktig, och vi har jättefina omslag i färg numera.
Till slut blev det äntligen tid för lunch på uteplatsen.

På kvällen lyssnade jag på EBT, som ju är en lysande och karismatisk talare. En släkting till mig ringde, helt lyrisk, efter Forum på förmiddagen och sade att nu hade vi i KD fått hans röst.

Jag fick lite bekymmer igår när jag fick en avisering med posten, som jag inte kände igen. Med tanke på att någon hade använt mitt kortnummer för en tid sedan blev jag lite fundersam, men det visade sig vara valmaterial, som jag hade beställt. Snart börjar valarbetet på allvar.
Idag ska jag se fotbollen- den här gången på svensk kanal- och senare ska jag lyssna på Jimmie.

Men först blir det kaffe under taket på min sköna uteplats.
Nu ska jag hämta in BLT och Svenska Dagbladet, som jag har som papperstidning på helgerna och digitalt på vardagarna. Det får bli en dag i vila idag. Trevlig fortsättning på helgen!



Inga kommentarer: