måndag 7 mars 2016

Tänk om inget fungerade!

Det började med stopp i vasken i köket. Sådant har jag fixat många gånger, men den här gången var det besvärligt. Ingenting verkade hjälpa. Igår blev det stopp i brunnen vid tvättmaskinen och vattnet rann ut över golvet.
Jag rensade brunnen och gick över och rensade brunnen i badrummet. Då blev det svårt att spola i toaletten och det började bubbla i vasken när jag spolade, och sedan bubblade det i golvbrunnen när jag spolade i vasken.
I natt hörde jag blubb, blubb, blubb, från vasken i badrummet.

Gav upp och ringde rörmokaren idag, som inte kunde komma idag, men också tyckte att det lät konstigt, och det kunde ju komma från gatan. Tog det osäkra för det säkra och ringde miljökontoret. De var här på 20 minuter och stoppet- som mycket riktigt var i gatan- var fixat på en halvtimme.
Fantasiskt!

Men nu tänkte jag på hur det hade varit om jag inte hade kunnat ringa till dem. Och tänk om sophämtningen inte hade fungerat!
Jag tänkte på bilder, som vi har sett från andra länder, med berg med sopor.
Vi är nog väldigt, väldigt bortskämda.... Egentligen!

Inga kommentarer: