söndag 20 mars 2016

Lite påskpynt

Det blir mycket med det jordiska ibland. I torsdags eftermiddag årsmöte med KD Seniorförening i Blekinge, där jag blev omvald som ordförande och tackad med blommor och presentkort. Detta var oväntat och mycket glädjande! Jag har annars funderat över hur illa folk behandlar sina ordföranden på årsmötena. Ofta får de inte ens ett tack.
Efter mötet bjöd vi på landgång och kaffe med en utsökt morotskaka som de gör på Alfreds Café i Bräkne-Hoby. Det var en trevlig stund.
Lika trevligt var inte partidistriktsårsmötet igår, där valberedningen inte var överens om ordförandeposten, men majoriteten, det vill säga två av tre, gav sitt förslag. Men det är jobbigt när det blir slutna omröstningar, och mötet tog inklusive föredrag, fika, lotterier och frågestund till medverkande Tuve Skånberg fem (!) timmar!

I fredags hade jag en reporter och en fotograf här hemma från Sydöstran som intervjuade mig som ny ordförande för Skrivarklubben. Det känns som fullt ös hela tiden just nu.
Men nu har jag i vart fall fått ner lite påskliljor i krukor, både inne och ute. Påsken är ju i antågande...


Inga kommentarer: