torsdag 24 mars 2016

Men jag ligger i min säng- om än- nästan- ensam!

Jag är sjuk igen. Den här gången i klar influensa. Jag har varit ordentligt dålig, och idag nyser jag hela tiden och näsan rinner.
Påsken blir inte som det var tänkt. Mr får stanna hemma hos sig för att inte bli smittad. Jag är definitivt inget angenämt sällskap heller.

Men när jag är sjuk tänker jag... Här ligger jag i min varma sköna säng i sällskap med katten, som intar den andra sängen. Jag har telefonen inom räckhåll, och kan nå folk som också ringer till mig. I frysen och kylen finns mat.
Tänk om jag hade varit på flykt! Tänk om jag just nu hade vandrat utan att ha någonstans att bo över natten, utan att veta om jag kommer över en gräns till Europa. Hur hade det då varit? Kan vi föreställa oss hur det är? För visst måste även människor på flykt- kanske i synnerhet de på flykt- bli sjuka på vägen. Fruktansvärt!

Inga kommentarer: