onsdag 2 mars 2016

Oj, redan onsdag!

Jodå, jag var beredd att ordförandeskapet i Sveriges äldsta skrivarklubb skulle innebära arbete. Men jag var inte beredd på att jag direkt skulle kastas in i det med en massa mejl om kurser, informationsmöten, olika aktiviteter som vi kan/ ska delta i, födelsedagar som ska bevakas, bidragsansökan som ska göras, redovisningar till studieförbund etcetera. Och så ska vi tänka på den inre växten hos medlemmarna och på de aktiviteterna.
Det känns tryggt att ha elva års arbete som föreståndare för korta kurser på folkhögskola, åtta års erfarenhet som rektor och med mina uppdrag i styrelser för Vuxenskolan, TBV, ABF, TCO m.fl.
Så jag känner mig inte som om jag är inne på nya vatten, utan de är välbekanta för mig.
Men det blir kanske inget bloggande varje dag den närmaste tiden.

Inga kommentarer: