onsdag 2 december 2015

Det farliga åsiktsförtrycket

Vet  vi vad som håller på att hända? Är vi medvetna om hur åsiktsförtrycket breder ut sig? Det är inte bara i det offentliga i samhället utan också privat. Människor kan berätta att när deras politiska åsikter inte accepteras stryks de från facebooksidor. Vänner blir ovänner, och släktingar stryper kontakten mellan sig.
Vi börjar närma oss ett klart DDR-stuk. Det var under DDR- tiden som familjemedlemmar, nära anhöriga och vänner anmälde varandra för fel åsikter! Är vi redan där?

Den vänster som tror sig vara tolerant har demonstrerat i Malmö för att man ska ha vidöppna gränser och släppa in alla! Man har svårt att förstå att detta kan vara sant, samtidigt som det klagas på de sanitära förhållandena på Mässan, där folk ligger på golvet.
Tar människor inget ansvar längre? Är detta rätt mot dem som kommer hit?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick mitt betyg i svenska sänkt på grund att jag hade skrivit en uppsats som ideologiskt inte föll läraren i smaken. En tjej i en parallellklass fick också sitt betyg i samhällskunskap sänkt för att läraren ansåg henne politiskt omogen.

Så det var inte alltid bäst förr.
Kyrksyster

nya tant lila sa...

Jag bytte skola mitt i gymnasiet och hade mycket högt betyg - och premium- i svenska när jag kom dit. Mitt betyg sänktes också ett steg. Läraren var (äldre) biskopsdotter!