lördag 29 september 2018

Något har jag gjort ändå

Vissa dagar tycker jag att livet har gått i baklås. Då brukar jag ta fram min almanacka och kolla vad jag har gjort det sista året. Jo, något har jag ju gjort.
De "stora" grejerna var när jag blev intagen i St Knuts gille i Ronneby. Jag hade av olika anledningar stått över två år, men nu i april blev det av. 
Och så var det valrörelsen och valet som slutade i en ersättarplats i kommunfullmäktige i Ronneby.
De större privata sociala sakerna var när jag var i Lund och träffade vänner och släkt efter min 75 års dag, när jag var i Stockholm i påskas, och när jag träffade min väninna från Rom och en annan väninna i Kristianstad.
Så har vi alla sammankomsterna med vår skrivarklubb och trevliga måltider i KD.


                                  St Knuts gille.


Där stod vi vid Lanthallen

sonen
'
svärdottern


Gamla, kära väninnor

min svägerska

lillbrorsan

Dottern och jag hos släkt


påskmat hos dottern


I salig mosterns gamla lägenhet på Östermalm med dottern för besök hos kusin med fru

Där åt vi

med gamla vänner i Kristianstad

jag i Kristianstad

Jullas hus i Nogersund på Kristi Himmelfärds dag med Skrivarklubben efter mat i Hällevik.

Byafesten i Bräkne-Hoby

Utflykt till Tingsryd med skrivarklubben, mat på Mårdslycke krog.

Och så höll jag skrivarmöte, där vi inspirerades av musik.

och i början av sommaren hade vi berättarcafé i Hoby

och så bjöd jag på guidning efter styrelsemöte på Brunnsparkens restaurang

privata inbjudningar

och födelsedagar

Så bjöd jag också några nära vänner på 75-årsdagen.

Nej, helt osocial har jag inte varit!

Inga kommentarer: