onsdag 5 september 2018

Kvinnans frihet eller fostrets rätt?

Jo, jag är aktiv i KD och ska rösta på dem, men egentligen borde jag kanske rösta på SD för de har den fråga som jag nästan tycker är den viktigaste i vårt samhälle, nämligen om att sänka abortgränsen till för Europa normal nivå , den 12:e graviditetsveckan!
Varför ska Sverige sticka ut på det viset att vi är det enda land i Europa som har 18.e veckan som gräns för fri abort och 21:e veckan och sex dagar som gräns för aborter med särskild prövning? Varför ska sjukhusanställda ställas inför frågan om de ska rädda ett levande, men aborterat, barn eller bara låta det vara?
KD har tidigare haft en annan inställning till aborter.
Jag hoppas ledningen och partiet  också inser att abortgränsen av moraliska-etiska skäl måste sänkas i vårt land.
Vad handlar frågan om? Kvinnans frihet eller fostrets rätt till ett liv?
Jag brukar undra hur många i min egen ålder, då det inte fanns någon aborträtt, som hade varit aborterade foster, om det hade funnits aborträtt, när deras mödrar blev gravida.

Och visst är det horribelt att tvinga barnmorskor att delta i detta! 



Inga kommentarer: