söndag 30 september 2018

Låtsaslivet

I vår skrivarklubbs senaste Groblad skrev jag i mitt  ordförandeord om sociala medier och om hur viktigt det är att vi lyfter från våra datorer och smartphones och träffar människor ansikte mot ansikte.
Den konstlade världen på nätet kan ju innebära en hel identitetsförändring för oss. Vi kan ta på oss roller som vi inte har i levande livet och låtsas vara någon som vi inte är i verkligheten. Genom att kolla våra besöksantal kan vi fantisera ihop en sorts fan club bestående av våra läsare, som kanske i själva verket inte finns.

Jag själv känner till ytterst få av mina läsare, det är bara en handfull som jag vet följer den här bloggen regelbundet. Och jag föredrar nog de roller jag har IRL och inte någon roll som är utan verklighetsgrund.
Men på tal om besökare undrar jag vad "okänd region" betyder. Var finns de besökarna? Idag hade jag 115 sådana??? Någon som vet?

Inga kommentarer: