måndag 24 september 2018

Men väljarna då?

Med stigande irritation har jag sett talmansomröstningen i riksdagen idag, där övriga partier utstuderat förnedrade SD. Är det så en demokrati fungerar? Att riksdagen går förbi vad väljarna vill? Man bara häpnar!
Nu ska Sverige bland annat representeras av en kommunist i ett parti som är ett av de mindre i riksdagen! Helt otroligt! Medan riksdagens tredje största parti inte får någon talmanspost, vilket det, enligt praxis, ska ha.
Det är så här mobbare i skolorna och på arbetsplatser fungerar! Man gaddar sig samman och förvränger och ljuger.
Och hur är det möjligt att SD kan förlora en talmanspost på grund av en förvrängning av vad Björn Söder har sagt? Får det fungera så här?
Nog måste man tappa all respekt för de folkvalda som bär sig åt så här. Men jag är inte förvånad. Det är länge sedan jag hade tilltro till vänstern.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jag är rädd. Efter förra valet tänkte jag att nästa val blir nog det sista. Nu känns det som om jag blir alltmer sannspådd (och dessvärre brukar jag ha rätt). En kommunist som talman! Att allianspartierna ställer upp på detta visar på ett oerhört förakt för deras arbetsgivare, dvs. folket. T.o.m. en sosse som Lotta Gröning ser hur illa ställt det är: https://www.expressen.se/kronikorer/lotta-groning/vi-som-rostade-kan-se-oss-forpassade-till-soptunnan/

nya tant lila sa...

Ja, detta är inget annat än flagrant mobbning! Och så äckligt med dessa vänsterfolk som anser sig vara högre än alla andra!