onsdag 20 juni 2018

Värd förakt?

Vad hade du tänkt och känt om en av dina närstående hade skrivit att sådana som du var värda att föraktas?

Nåväl, man hör väl inte helt till yrkeskåren journalister som frilansare, men nog är det snubblande nära, eller hur?

Rubriken till inlägget handlade just om journalister, vilka då framställdes som "En yrkeskår som är värd  förakt".

Jag har faktiskt några år som frilansreporter och dessutom utbildning på en journalistskola.

Detta var skrivet av en person som jag hade tänkt fira midsommar med!!!
Och han förvånas nu över att jag inte vill göra det!?
Nog är människor allt bra blinda, eller hur?
Jag måste inse- som jag har gjort så många gånger förr- att det är en meningslös kontakt som bara gör mig illa!¨

Jag vill så gärna tro människor om gott. Men nog blir man besviken  ibland! 
Vi måste omge oss med människor som ger oss energi. Annars blir vi som urkramade trasor.


Inga kommentarer: