tisdag 4 juli 2017

Vad händer med kroppen?

Jag har så svårt att gå sedan en tid tillbaka. Varför? När jag var på blodsockerkontroll (normala värden igen) konstaterade min husläkare att det var senorna kring knäna som gjorde ont och inte själva knäskålen. Men jag har ont överallt, tycker jag. Jag skulle tänka positivt också, tyckte doktorn. 
Är det så att det har blivit stopp i livsflödet? Att något är fel och att jag inte orkar gå dit jag går? Detta tål nog att fundera över!
Eller är det alla de som har lämnat det jordiska i min omgivning som gör att orken tryter.
Skrivarklubben är en hemvist, och det gläder mig när medlemmar berättar hur mycket klubben betyder för dem. Här träffar man likasinnade. Människor som inte bara tror på det de hör och ser, utan räknar med en annan dimension i tillvaron.
Vi träffas i klubbsammanhang, men flera har jag känt i mer än tjugo år, för jag var först medlem på 80- talet, gjorde uppehåll när jag jobbade på annat håll i landet och kom tillbaka när jag själv kom tillbaka för arton år sedan. 
Nu är nästa Groblad, vår tidskrift,  på tryckning. När den är färdig ska jag packa 90 ex. inklusive till prenumeranterna, och till våra medlemmar går också infoblad om kommande verksamhet och medlemslista. Det är alltid lite spännande att se hur numret ser ut. Vår nye redaktör gör så tjusiga omslag!

Inga kommentarer: