onsdag 5 juli 2017

Att mötas ansikte mot ansikte

Häromdagen blev jag riktigt uppretad. Vi hade i skrivarklubben beställt (trodde vi) ett speciellt rum på ett bibliotek här i Blekinge för framträdande med dikt- och textläsning. I programmet upptäckte jag att det rummet inte var angivet, och så började cirkusen. På biblioteket ville de att vi skulle framträda på en scen, men detta ville inte vi. Vi fick dock löfte om att vi skulle få det rum vi önskade. Dagen före arrangemanget fick jag veta att lokalen skulle ändras på det infoblad jag hade mejlat till biblioteket. Då ringde jag igen, och vi kom på nytt överens om att vi skulle ha det rum vi önskade. Samma dag fick jag ytterligare ett mejl, och för säkerhets skull ringde jag och fick bekräftat att det var klart med lokalen.
Två timmar senare blev jag hänvisad till den där scenen, som vi inte ville ha, och dit hade de också skickat våra inhyrda musiker.
Jag blev givetvis arg och accepterade inte detta, och vi gick in i det vi trodde var vårt beställda rum, som inte alls var färdigställt för framträdanden, och det bord som vår vice ordförande hade blivit lovad, fanns inte där. Men vi höll vårt program som tänkt!
För att göra fortsättningen kort så var bemötandet på biblioteket under all kritik och efteråt kontaktade jag både chefen och nämndens ordförande.
Saken blev inte bättre av att jag, och ytterligare en medlem, fick 500 kronor i böter för att de utan vår vetskap hade infört p-skivetvång, och detta stod att läsa på en pytteliten skylt, så vi såg det inte. Så passade p-vakterna på just en dag när det var många besökare från annat håll än från kommunen!  Dålig stil, tycker jag.
Men, nu kommer jag till det viktiga. Ett par dagar senare var det jubileumsfest och då fanns den där chefen och ordföranden där, och de var mycket trevliga!
Visst får man en annan syn på folk när man möts IRL! Och när man äter god mat!


Så vad skulle hända om hätska motståndare bland kommentatorer, som har munhuggits i många år, skulle mötas? Skulle de fortsätta att bråka efteråt? 




???

2016 utanför Martinsonrummet på Olofströms bibliotek.


Inga kommentarer: