måndag 24 juli 2017

Så skyddar du dig mot...

Akta! Se upp!'

Så skyddar du 
dig  mot ID-kapningar
ditt bankkort
din bostad
din bil
din handväska

Så skyddar du dig
mot oärliga telefonförsäljare
falsk hemtjänstpersonal
farliga taxiförare
rånare, våldtäktsmän, sol- och vårare
falska identiteter på sociala medier
etcetera, etcetera

Vad är det för ett samhälle vi har fått? Jag blir så oändligt trött!

Hur många känner du i din närmaste omgivning som har haft inbrott i sin bostad?
Jag känner flera. Det värsta var, tyckte jag, när en hund hade blivit utsläppt genom ett inbrott och sprang runt på gatan.
Hur många känner du som har fått sina cyklar stulna? Jag känner många. Speciellt i Skåne.

Har du själv blivit bestulen på något? Det har jag blivit några gånger; flera smycken på ett hotell i Italien, ett jättefint pennskrin som barn när jag hade ställt skolväskan för ett tandläkarbesök, en portfölj på tunnelbanan i Stockholm, just när jag hade flyttat dit. Den fick jag tillbaka dagen efter, för den hade varit slängd i en skog. Allt var kvar, det fanns inget att stjäla i den.
Jag blir så trött!



Inga kommentarer: