onsdag 5 juli 2017

Urtrött på gnälliga tantpensionärer!

Jag blir så trött på de kvinnor i min egen ålder som gnäller över sina pensioner, när de under sitt yrkesliv har prioriterat att vara hemma med barnen några år eller jobbat halvtid för familjens skull. Detta var säkert skönt och bra då, men sådant straffar sig!
Själv gick jag ett år på lärarhögskola mitt i förvärvsarbetet och detta lär nog kosta mig 1000 kronor brutto i månaden. Men jag klagar inte! Jag klarar mig på min pension.
Men jag vill samtidigt tala om för alla gnälliga tanter att det var fruktansvärt jobbigt att jobba heltid när man hade småbarn, och senare, efter min  skilsmässa, var ensamstående med ett av barnen.
Fast idag är detta bra! Jag får betalt för min möda i en hyfsad pension.
Ni som var hemma hos era barn i stället för att slita i heltidsjobb borde kanske då tänkt på vad detta kostade! Nu är det så dags! Systemet är ju så att det lönar sig att jobba!

Inga kommentarer: