tisdag 4 juli 2017

Från det förflutna

Det som fascinerar mig mycket är människor som alltid har bott på samma plats och som bara har jobbat på ett eller få ställen.
Själv har jag flyttat, bytt jobb och varit i en massa olika sammanhang. Så händer det också ganska ofta att det dyker upp personer, som jag tidigare har arbetat med eller träffat på i föreningssammanhang eller liknande. Detta väcker naturligtvis minnen från den andra tider.
En del av dem som var mina reseledarkolleger stannade kvar som reseledare. Själv återgick jag efter ungdomen i 40-års åldern till jobbet och hade det parallellt med lärarjobb. Men några andra gjorde andra karriärer inom yrkeslivet.
Idag träffade jag plötsligt på en man, på en blogg, som jag arbetade tillsammans med på italienska Rivieran för så där en hundra år sedan. Han har gjort karriär.  Det kan jag tänka mig för han hade vassa armbågar redan som ung. Och mig lurade han att byta stationeringsplats till ett hotell med hopplöst omöjliga ägare. Varför accepterade jag detta? Nog har man lärt sig en del med tiden. Detta hade jag aldrig gjort idag! Livet har gett mig mera skinn på näsan. Onekligen!

Inga kommentarer: