lördag 8 juli 2017

Folkpartister vill göra klassresor

Det verkar vara så att om man är folkpartist då tror man att alla människors högsta önskan är att göra en klassresa, att komma ur arbetarmiljö till en mera akademisk miljö. Jag undrar om barnen till dem som har akademiska jobb tycker detsamma.
Själv känner jag många som är barn till akademiker, själva är akademiker, men  föredrar icke-akademiska jobb, inte minst ute i det fria. De är inte lika imponerade av akademiker som ständigt måste ta telefoner, som rättar skrivningar och förbereder när andra människor är lediga. De är inte imponerade av dem som sitter klistrade vid en dator dagarna i ända. Ja, sanningen är att de helt enkelt, trots sina akademiska examina, vill ha ett icke-akademiskt jobb, som de anser är roligare. Sedan kan de använda sina kunskaper på sin fritid för ett rikare liv.
Jag förstår dem. Mina jobb som reseledare och guide var betydligt roligare än mina jobb inom utbildning.

Inga kommentarer: