måndag 13 mars 2017

Tar åldern ut sin rätt nu?

Idag har jag letat och letat i bortåt två timmar efter en skattsedel för Skrivarklubben, som hade kommit till mig som ordförande, men som skulle skickas till kassören. Jag hade inget minne av att jag hade skickat den till honom.
Till slut ringde jag och frågade. Jo, han hade fått den, men inte med posten, utan av en av styrelseledamöterna.
Javisst! Så var det! Hon tog med den på styrelsemötet senast för att ge honom. Detta var helt borta ur mitt minne idag!
Jag är rätt så bra på att vimsa runt och leta efter saker, men folk som levde med mig när jag var ung, säger att jag alltid har varit sådan. Var har jag lagt tröjan? Så det är väl inte åldern det handlar om!
Frånsett ålderns sjukdomar, som man ibland drar på sig genom sitt levnadssätt, så tycker jag att det är rätt så skönt att vara gammal.Man har liksom en annan trygghet i sig själv.
Fast, det där med att leta efter saker lär nog bli ännu värre med åren kan man misstänka.Om man överlever med sina sjukdomar. Vissa dagar känns det förvisso inte så!

Inga kommentarer: