onsdag 15 mars 2017

Mera om bön...

En av dessa mina minsta... ett uttryck i Bibeln som är mycket centralt i den kristna läran för mig.Varje liten, i världens ögon kanske obetydlig människa och varje djur är viktiga.
Därför tror jag inte att man kan masspåverka Gud. Att be böner är inte som att gå i ett demonstrationståg, där effekten blir större ju flera man är.
Gud ser oss, det är jag övertygad om. Jag tror också att han väljer våra uppgifter och platser i livet.Sedan kommer det an på oss själva att vara lyhörda och följa det vi uppfattar är Guds väg för oss.
Nu är jag gammal och sjuk, så nu kan vägarna kvitta, för nu gäller det att få vardagen att fungera. Som ensamboende är man också ensam om allt ifrån räkningar som ska betalas, mat som ska köpas in och lagas, hemmet som ska skötas,tvätt som ska tvättas och så trädgård och snöskottning och det sociala livet.
Ja, hu, vad jag har mycket att göra! Det är kanske inte konstigt om jag är trött...

Inga kommentarer: