lördag 25 mars 2017

Ett varsel?

När jag såg att det var ett program om dödstragedin på Roskildefestivalen år 2000, då flera ungdomar klämdes ihjäl, kom jag att tänka på vad som hände den dagen.
Min son har i många år varit en flitig Roskildebesökare och var där detta år också. Jag brukar sällan drömma om min anhöriga, men natten före katastrofen där, drömde jag att jag såg min son med en huva upp över huvudet så att han såg ut som bilder man ibland har gjort av Döden.Han sade att det hade hänt något förskräckligt.

Ungdomar på festivaler gillar inte att deras mödrar ringer dem, men jag tyckte att drömmen var så otäck att jag ringde till min son och sade att han skulle vara försiktig.

På natten väcktes jag av ett telefonsamtal från honom, då han berättade att de var oskadda, men att flera ungdomar hade klämts ihjäl. Någon hade påmint honom om min dröm!
Var den ett varsel?

Inga kommentarer: