söndag 31 juli 2016

Vilken gift man?

Förtalet kommer som ett brev på posten på vederbörandes blogg. Det har jag sett förr, och det borde jag räkna med. Offer är offer i alla lägen!
Det är helt rätt att jag har blivit misstänksam. Varför debatterar man intensivt på ett forum med en viss politisk färg om man inte hör till det partiet? Varför lägger man gång på gång fram förslag om hur "vi" ska göra, om man inte hör till gruppen "vi"?
Detta har alltmer tett sig väldigt konstigt i mina ögon allteftersom tiden har gått och fenomenet har fortsatt.

Men det är kanske bara snurrigheter. Igår fick jag ett sms, och idag kan jag läsa på hens blogg att jag eventuellt har en ny relation med en gift man som jag skulle ha friat till!?  
Detta skulle ha skett i dagarna, efter vad jag förstår. Jag vet överhuvudtaget inte vad detta handlar om, och jag har definitivt inte, efter min skilsmässa för 34 år sedan, haft någon som helst tanke på att gifta om mig.
Tala om konstiga idéer! Var kommer de ifrån?

2 kommentarer:

Maria Hansson Nielsen sa...

Om du har möjlighet, kom till Helsingborg nästa lördag. Jag föreläser om transsexualism under Helsingborg Pride. Av respekt för, att du inte gillar Pride, kan jag tänka mig att vi träffas på ett neutralt ställe, exempelvis på ett café... Jag bjuder...

Det du skriver är transfobiskt. Jag tror inte det beror på hat, utan på okunskap. Jag skulle därför vilja ha ett lugnt och sansat samtal med dig, enbart för att kunna berätta vad transsexualism handlar om...

nya tant lila sa...

Tack för vänlig inbjudan! Jag vet ännu inte om jag är här eller i Skåne vid den tidpunkten. Är jag i Skåne hör jag av mig. Mobilnr?
Jag förstår inte hur mina tankar kring hur familjen runt en som byter kön kan kallas för transfobi. För som jag sade så handlar det ju också om dessa, och jag försöker tänka mig in i en sådan situation.
Men jag träffar dig gärna, Maria, om jag har tillfälle till det, i Helsingborg eller på annan plats.