lördag 16 juli 2016

Jag ska strunta i världen och sätta mig i trädgården!

Nej, jag orkar faktiskt inte höra mer om galenskaperna och ondskan i världen just nu! Det ena är värre än det andra, och ingen vet om det senaste är en ensam,tokig person eller någon som utför ett dåd för en terroristorganisation.
Reportrarna verkar många gånger vara en aning aningslösa när de gör sina intervjuer vid hemskheterna. För en tid sedan var det ett drunkningstillbud här i Blekinge och pappan hittade sin son livlös på en bassängbotten. Då undrar reportern hur mannen kände sig och om han blev rädd då!!! Alltså! Otroligt, eller hur?
Den pojken räddades till livet.
Många har just nu förlorat det eller en arm eller ett ben eller på annat sätt fått ett liv som drastiskt har förändrats.

Nej, jag ska strax sätta mig under mitt partytält i trädgården, läsa om Drottningholms slott och i den nya, tjocka poesiboken och hoppas att inga terrorister hittar dit!






Inga kommentarer: