onsdag 13 juli 2016

Män och kvinnor finns!

Nu ska jag berätta en hemlighet! Det finns fortfarande män och kvinnor. Det finns par som vill leva tillsammans man-kvinna och par som vill leva man-man eller kvinna-kvinna. Men de är fortfarande män och kvinnor!

Jag är så trött på dessa försök till utsuddande av genus, som pågår i vårt samhälle idag! Får inte små barn förstärka sin roll som flicka eller pojke utan de ska behandlas som någon sorts DET? Klart att de blir förvirrade!
Finns det ingen skillnad?
Jo, det är klart att det finns en skillnad. Pojkar och flickor, män och kvinnor ÄR olika hur mycket några än försöker övertyga om motsatsen. Kanske handlar det om hormoner, jag vet inte, bara att skillnaden finns.

Och jag skulle vilja gå i strid för att kvinnlighet och manlighet ska få finnas.
Ja, jag till och med älskar rosa och lila och vill att män ska öppna dörrar, uppvakta mig och jag vill INTE vara någon sorts DET eller hen!
Tänk bara vilket charmlöst samhälle vi får om skillnaderna försvinner! Trist och tråkigt!
Stoppa med kraft dem som försöker sudda ut gränser mellan manligt och kvinnligt. 
Detta handlar inte om någon heteronorm, för nog är det så att män som vill ha män och kvinnor som vill ha kvinnor, vill ha just detta! De vill ha män respektive kvinnor!

Inga kommentarer: