söndag 19 juni 2016

De gamla tockarna och några nya

Det var länge sedan jag drömde om de gamla tockarna. Detta kan bero på att de drömmarna ofta kom på eftermiddagen om jag slumrade till, och detta gör jag inte så ofta längre.
Men nu på morgonen var de där igen.
Det var de gamla vanliga, några med svart huva, några nya utan svart huva och så stortocken himself i eget majestät, ständigt omgiven av doakören.
Nu for de alla runt och gol "Sex, sex, sex" eller "Härlig synd, synd, synd" eller "Knulla, knulla, knulla, vem du vill ohooj!"
Och precis när en upptänd tocke skulle hoppa på en stackars, oskyldig höna som kom struttande med en vit flagga, vaknade jag.

Då tänkte jag att det är så klart så jag ser de där mångordiga, sexfixerade debattörerna där, på den där bloggen; som upptända och ständigt längtande efter något kittlande och förbjudet, för varför skulle annars intresset för sex i alla dess former vara så enormt att man orkar köra samma debatter gång, på gång, på gång, år ut och år in. Alla kan ju inte vara senila! Eller hur?
Hur orkar de? Finns det inte intressantare och viktigare ämnen  i Bibeln att skriva om?





Inga kommentarer: