söndag 15 mars 2020

Plötsligt händer det

...står det i Trissreklamen. Jo, det är mycket som kan hända plötsligt, hemska saker och bra saker. Hela livet kan ju ändras på en sekund. Jag har i mitt liv varit med om flera dramatiska händelser. Min moster som fick en hjärnblödning, min far som låg på golvet- och senare dog i en ny hjärnblödning - när vår mor hade varit ute och julhandlat. Min bror som plötsligt fick hjärtstillestånd på sitt jobb 2001, och mot alla odds överlevde.
Men  det är så klart också positiva saker som kan inträffa! Mr dök upp i bloggvärlden och blev till en följetong under tio år.
Det händer ju att något glimmar till, någon sticker ut, något lockar, och vi måste tänka till. Ett steg till- eller backa och stänga dörren?
 Jag har inte så många gånger i mitt liv sökt nya relationer. Snarare har jag drabbats av dem.


Inga kommentarer: