onsdag 12 juni 2019

I Sverige får man inte ha åsikter om aborter!

I Sverige får man inte säga något negativt om den onormalt sena abortgränsen. Det är absolut tabu att tycka något annat än att en abort endast handlar om kvinnans kropp.
Idag i partiledardebatten grillades EBT i frågan. Och hon smet fegt undan och talade om deklaration om mänskliga rättigheter vad gäller om en barnmorska skulle slippa göra aborter. Hon sjönk  som en sten i min aktning, och jag funderar starkt på att lämna KD. I ett parti som säger sig vara kristdemokratiskt måste man våga visa var man står moraliskt.
Jag upprepar att det garanterat inte finns någon politiker i Sverige som tycker annat än att vi ska ha fri abort. Men varför hör vi ingen som frågar varför vi ska ha en så mycket senare gräns (18:e veckan  mot 12: e i de flesta andra länder i Europa?). När man talar med människor hör man- jag har aldrig hört något annat- att man tycker att gränsen borde sänkas i Sverige Men ingen vågar knysta om aborter här!
Kanske kunde man ställa en fråga till riksdagsledamöterna:
- Om det hade funnits fri abort när din mor väntade dig, hade du då blivit ett aborterat foster?
Skulle detta vara en tankeställare för någon med en ogift, ensamstående mor?
Jag mår illa när jag hör debatten där det klart framgår att ingen får tänka något annat än att vår lagstiftning är helt ok.

Inga kommentarer: