måndag 13 maj 2019

Tiden...

Idag är det 56 år sedan jag tog studenten i Malmö. Det var inte som nu någon lätt match, utan vi hade skrivningar och förhör med lärare från universitetet- tror jag det var. Så det var lite nervpressande även om man inte var i riskzonen. Jag minns att jag satt i vår trädgård i solen och läste och var solbränd vid examen.
Den här bilden, där jag står längst bak, var publicerad i en lokaltidning.




Nu är snart syrenerna helt utslagna.


Tiden går... och ibland undrar jag över människor som man har mött i bloggvärlden, som har kommenterat och debatterat och sedan tystnat. Lever de än? 
En av mina gamla klasskamrater hade inte synts på facebook på länge, och när jag häromdagen gick in på hennes facebook.-sida var den förvandlad till en minnessida för flera månader sedan. Ett par klasskamrater har lämnat jordelivet och någon har gått in i dimman. Hur länge får man själv stanna utanför den?




Inga kommentarer: