måndag 27 maj 2019

Är han verkligen så korkad, statsministern?

Egentligen borde jag gå och lägga mig nu, men jag har sett valvakan och sedan hittade jag den fjärde fästingen på bara några dagar, trots att jag inte har varit ute idag! Det har regnat och varit ruskigt väder.

Vet någon vad S vill göra i EU- parlamentet? Som ett mantra tragglar Löfven att de ska stoppa högerkrafterna, samma snack som han har här hemma. Och första namnet, den f d småskollärarinnan tog tid från slutdebatten genom anklagelser mot Sara Skyttedal och falska påståenden om att hon hade en Gucci-väska, vilken visade sig vara inköpt på Åhléns för 499 kronor! Pinsamt för Fritzon, eller hur?

De är verkligen otäcka dessa två sossar. Tänk att de har sjunkit så lågt! Och de verkar ju inte ha den ringaste susning om vad de vill  åstadkomma i parlamentet. Löfven, han går nog, som jag har misstänkt bara runt och flinar och gläds åt att han har hamnat bland fint folk, för fackföreningsfolk är ju inte riktigt så fina!

Men kan han verkligen vara så obegåvad som han verkar vara?
Otroligt i så fall!

Inga kommentarer: