fredag 17 maj 2019

Att visa sig som människa

Det som händer nu inför EU-valet är intressant. Idag, när jag såg Alice Bah Khunke på TV tänkte jag att den ena kvinnan som framträder är vackrare än den andra, åtminstone uppsminkade framför tv-kamerorna.

Och så kommer en och annan intervju som klär av politikerna politikerrollen och får dem att ta mänsklig form.
Som när Sara Skyttedal berättar om sin uppväxt eller när Tomas Tobé berättar om när han "kom ut".
Sara Skyttedal berättade bland annat att hon förlovade sig i gymnasiet. Hon också! Och då tänkte jag på klimatgurun, bara ett par år yngre, som ränner runt och låtsas vara ett barn. Jag var inget barn när jag var sexton år! Då hade jag pojkvän.

Frånsett att jag har sett debatterna på tv har jag faktiskt gjort ett par saker den här veckan som jag legat efter med. Jag har varit hos polisen och ordnat nytt pass, det gamla gick ut för ett år sedan. Och idag har jag äntligen varit på vårdcentralen.

Inga kommentarer: