onsdag 8 augusti 2018

Normalt att pensionärer slutar jobba!

Nog tycker jag att det börjar bli patetiskt med f.d. SVT- anställda reportrar som inte vill gå i pension! Har man jobbat till 67 år borde väl detta räcka.
Varför envisas man med att man vill fortsätta? Är livet så tråkigt att man bara kan hitta mening i att arbeta? Och nog finns det andra sysselsättningar än ett fast jobb på SVT!
Nej, här tycker jag att man ska lämna plats till yngre. Dessa reportrar har garanterat möjligheter till andra uppdrag som kan fylla deras tid. Och, själv hörande till de äldre, ser jag ändå faktiskt hellre yngre förmågor i TV-rutan. 

Själv utbildade jag mig till guide i Blekinge när jag hade gått i pension och arbetade ett antal år som sådan. Dock hindrar mina ben mig från att göra det i sommar. Kanske släpper besvären så småningom, så att jag kan guida igen. Nu nöjer jag mig med privata sammanhang.



Inga kommentarer: