onsdag 8 augusti 2018

Många skulle välkomna en sänkt abortgräns

Det är verkligen inte bara Sverigedemokraterna som gärna skulle se att abortgränsen för fri abort sänktes till 12:e veckan. Alla kvinnor i min ålder som jag har talat med tycker det- utan att sympatisera med SD- och själv har jag i åratal debatterat denna fråga.
Hur vi kan tycka det? Jo, vi ser nämligen aborter inte enbart som en kvinnofråga. Det finns ett foster också med i detta!

De partier, då främst L, som har drivit fram det till en så sen abortgräns- där Sverige är unikt i Europa, där de flesta som har fri abort har 12:e eller 10:e veckan- borde i stället förklara detta. 

För det är 18:e  veckan  som är en ovanlig abortgräns för fri abort, inte den 12:e!
Jag önskar att mitt eget parti, KD, hade modet att ansluta sig till SD:s uppfattning!

Inga kommentarer: