söndag 20 maj 2018

Var är man i livet egentligen?

Den senaste veckan har jag tillbringat mycket tid på min veranda. Igår var det härligt där! Lagom varmt, en svag, svalkande vind, doftande syrener, fåglar som kvittrade i trädgården och en prunkande grönska där. Och jag satt och tänkte att detta är helt underbart, men hur länge får man ha det så här? Varje år när syrenerna har blommat ut, har jag undrat, om jag får se dem nästa år också.
 Dagen igår var också märklig på ett annat sätt. När jag läste lokaltidningen såg jag att en tidigare arbetskamrat på folkhögskolan här hade gått bort, 76 år gammal.

Senare aviserades det på facebook att en annan f.d. arbetskamrat från Lund, 74 år gammal, hade trolovat sig med en präst!

Någon hade lämnat jordelivet och en annan påbörjat ett nytt kapitel i sitt liv.
Ja, var är man egentligen i den här åldern? Det finns ju de som lever till 100 år och mer än det!




Inga kommentarer: