tisdag 15 maj 2018

Ibland är minnet kristallklart

Minnet är något märkligt.I vart fall mitt. Ofta nuförtiden har jag ett par timmars fördröjning om man frågar mig exempelvis vad jag har ätit till middag. Namnminnet har alltid varit dåligt, och det har inte blivit bättre.

Men ibland händer något konstigt, som igår, när jag kristallklart- utan den minsta ansträngning - kom ihåg namnen på alla gamla klasskamrater! Visst är sådant märkligt.
Mitt sifferminne har alltid varit utmärkt. Det betyder att jag har alla telefonnummer och bankkontonummer i huvudet och inte i mobilen eller på annat ställe. Så här är det ingen katastrof, i det avseendet, om mobilen försvinner, för där finns inte ett enda mobilnummer  sparat,
Sedan kan det givetvis hända att det blir en blackout någon gång i kassan i affären eller vid bankomaten, men det händer väldigt sällan. 

Inga kommentarer: