söndag 6 maj 2018

NU förstår jag mig själv!

Idag har jag blivit förvånad, för jag har gjort ett test på mig själv som helt stämde!
Det visade att jag var en introvert person!!!
Att jag är högkänslig har jag förstått, men inte att jag egentligen är introvert!
Tänk så mycket i mitt liv som detta förklarar! Behovet av ensamhet för att ladda batterierna till exempel, motståndet mot mingel och detta att jag hellre har få gäster och flera bjudningar än en stor!
Varför har jag- och andra ?- trott något annat? Detta är ju egentligen solklart!
Och det är så klart därför jag upplever dessa krav på umgänge som en tvångströja.

4 kommentarer:

Mr sa...

Ja, det stämmer.

nya tant lila sa...

Ja, det gör nog det!

Elisabeth sa...

Välkommen i klubben! :-)

Jag har ofta känt mig som ett "miffo" i alla sociala sammanhang men har nu accepterat att det är så här jag är. (Och, oss emellan sagt, är det så bra att vara en extrovert babblare?)

nya tant lila sa...

Jag blev nästan chockad av testresultaten! Men så klart är det så. Hur kunde jag tro att jag var en extrovert person, som blev lite trött ibland? Hela min självbild ändrades här. Vid min ålder!
Den stora saken är ju hur man återhämtar sig. Jag skulle aldrig få kraft annat än i ensamhet.