torsdag 24 maj 2018

Spökar det här?

Nej, jag är inte rädd för spöken. Jag vet inte om sådana finns, men något pågår just nu i mitt hus. Det är väldigt oroligt här Allting trillar till golvet, som om någon stod vid sidan om  mig och knuffade ner sakerna i golvet.
Och så trillar saker ner i köket. Igår kväll var det något som for i golvet när jag satt i vardagsrummet och tittade på TV, och för en stund sedan föll en sak från en hylla med en duns i golvet. Plötsligt.Jag hade inte rört denna på länge, absolut inte nyligen och inget i närheten.
När vi hade vår första katt hände det, för många år sedan, att katten plötsligt ställde sig, stirrade framför sig, svansen blev jättetjock, ryggen krökt, katten fräste och gick sedan baklänges.
Varken min dotter eller jag såg något speciellt.Detta hände två gånger mitt på dagen.
 .
En gång hade TV:n gått igång när jag kom hem och ett band i videon var avspelat. Jag har aldrig programmerat in en inspelning.Detta är nu flera år sedan, men jag tyckte att det var lite obehagligt den gången.

Jag är, som sagt, inte rädd, men det hela börjar bli irriterande  nu.

Inga kommentarer: