måndag 26 september 2016

Varannandagsmänniskan

Numera är jag en varannan dags människa. Det betyder att när jag har varit i farten en dag, då måste jag vila nästa. Idag har det varit en sådan dagen-efter dag.
Jag härjade friskt igår. Klippte jättehögt gräs med trimmern, ja, så mycket att tråden tog slut. Sådant kan vara problem, för det är inte alltid det finns "reservdelar" att köpa på varuhuset här. Men det fanns, så det var bra! Och så klippte jag lite mera på häcken på framsidan med häcksaxen. Detta tar jag lite med försiktighet, för jag har inte världens bästa nacke, och häcken är hög.
Men, idag har det alltså inte varit så mycket med mig! Efter besöket på varuhuset satt jag en stund under partytältet och målade ett kort i akvarell, men det var lite kyligt. Dags att ta ner tältet den här veckan, tror jag. Sommaren har varit lång. Hoppas den kan vara lite till och att jag kan sitta på altanen i stället. Den är just nu nyoljad för andra gången i år.


Det får alltså bli här i stället för...

här.



Inga kommentarer: