torsdag 29 september 2016

Pinsamt Kerstin Årmann, BLT!

Nu slutar Kerstin Årmann, chefredaktör på BLT. I en intervju i BLT talar hon om det fria ordet.
För mig, som slutade prenumerera på tidningen som jag hade haft i många år, eftersom hon nekade mig ett genmäle efter att jag hade blivit omtalad som homofob efter en Pridedebatt. (Alla som känner mig vet det absurda i detta!)är hennes påstående att vara det fria ordets värnare enbart pinsamt. Hon nekade mig genmäle trots flera mejl och trots att jag mejlade över de etiska riktlinjerna för pressen till henne.Är hon verkligen journalistutbildad?
Att BLT också ibland censurerade mitt inne i insändare, när åsikterna inte passade, hör kanske inte heller precis till ett värnande om det fria ordet! Liksom uppenbara slagsidor i debatterna.
Kan man hoppas på en ändring nu, mot det fria ordet, med en ny chefredaktör?

Inga kommentarer: