måndag 26 september 2016

Inget bad i år heller

Det blev inget bad i sjön eller havet för mig i år heller. Skälet till att jag inte har badat på många år är min vikt. Jag vill inte visa mig i baddräkt. Kanske är en burkini en möjlighet?
Från att ha varit mycket smal som ung tog vikten fart efter en galloperation 1992. Någon borde ha varnat mig för att sådant kan hända. Jag har hört att yngre personer i släkten, som har fått gallblåsan bortopererad, blev varnade för en eventuell viktuppgång.

Jodå, jag går ner i vikt om jag anstränger mig, men så släpper jag kontrollen igen, och så stiger vikten.
När jag går ner till stranden och ser alla feta tanter där, undrar jag hur de vågar. Skäms de inte över sin tjocka kropp?
Nästa år....om det blir ett nästa år...
Och när nu en övervikt orsakar så mycket elände i form av ett knä som värker och inställda bad, måste man nog psykologiskt undra varför den inte åtgärdas! Detta tål kanske att funderas över!
Ett av skälen är naturligtvis att jag själv föredrar mulliga människor! Jag ser inget snyggt alls i kvinnor utan former eller magerlagda män. Hur mycket bidrar detta?


Det finns många sjöar och också havet här i närheten. Bilden från Salsjön.




Inga kommentarer: