söndag 18 september 2016

Det finns något bortom bergen...

Jag har varit jättetrött idag. Igår hade jag styrelsemöte i Skrivarklubben här hemma, och det är alltid lite arbete före ett sådant. Dagen före fick jag snabbt åka till bilprovningen på en återbudstid. Då var jag tvungen att tvätta och städa bilen. Jag orkar inte så mycket numera.
I det där trötta tillståndet satt jag ikväll och såg en fånig film om några som hade en plan för en man, som han med sin fria vilja bröt på grund av kärlek. Jodå, man kunde lägga in ett religiöst budskap i filmen, med Guds plan för våra liv och en Kristus som vi möter i våra medmänniskor. Ordföranden, som han kallades, mötte vi hela tiden genom olika människor, sades det i slutet av filmen.
Men när jag satt och såg denna fåniga film, tyckte jag plötsligt att jag kom på och fångade in något jätteviktigt. Äntligen begrep jag något.Problemet är bara att nu har jag glömt vad det var...
Jag säger som  Scarlett O´Hara i "Borta med vinden"
- Jag ska tänka på det i morgon!

Inga kommentarer: