fredag 26 januari 2018

Vi måste vakna inför läkemedelsindustrin!

Jag hör till de bångstyriga. Jag vaccinerar mig inte mot influensa, och jag tar sällan mediciner, utom i absolut nödvändiga situationer.
När jag fick diagnosen diabetes typ 2 nekade jag medicin innan jag hade testat att lägga om kosten. Att gå ner i vikt är inte lätt för mig, men jag gick ner fem kilon. Blodsockret sjönk snabbt vid kostomläggning med minskade kolhydrater och minskat socker, och de tre följande mätningarna var normala. Långtidsblodsockret var också normalt.
Men sjuksköterskan undrade om jag inte skulle ta medicin. Med normala värden! Forskning har visat att man på sikt får färre följdsjukdomar om man börjar tidigt med medicin har vårdpersonalen på min vårdcentral sagt. Detta tyder på att de räknar diabetes typ 2 som en progredierande sjukdom, som inte går att bota! Vilket nutida forskning säger är fel. Den anses i många fall gå att bota med förändrad livsstil.
Varför skulle jag då ta medicin? Jo, forskare hade visat att det var bra. Jag undrar vem som har betalt den forskningen!

Årets influensavaccin har visat sig vara fel, för det är tydligen en annan sorts virus som influensan innehåller!
Men tänk vad läkemedelsföretagen har tjänat på vaccinationerna ändå! Trots att folk ligger sjuka, fastän de har vaccinerat sig.

Jodå, jag fick influensa för två år sedan, och jag var jättesjuk och hostade i fem veckor. Förhoppningsvis har jag fått lite immunitet mot någon sorts virus genom detta.

Vi måste nog vara medvetna om att vi faktiskt är i klorna på kapitalet inom läkemedelsindustrin!Även om det är bra att mediciner finns när de verkligen behövs!

Inga kommentarer: