lördag 20 januari 2018

Lurad på pensionen

För några dagar sedan såg jag en annons med ett välbekant namn på en f.d. kollega till mig, från mitt jobb före pensioneringen.
Hon hade hastigt avlidit och var åtta år yngre än jag.
En väninna berättade att hon hade fortsatt att jobba till just före sin död.
Alltså blev hon lurad på hela pensionen. Just när hon skulle börja ta ut denna lämnade hon jordelivet. Så tragiskt!

Nu får man vara glad över att man har levt nästan tio år som pensionär. Ja, jag är i vart fall inne på tionde året nu. Jag tycker det är häftigt att varje månad plocka ut pengar och kunna sova så länge jag vill de flesta dagar. Nog är detta en lyx! Men visst, jag hör inte till de fattigaste pensionärerna.
Och idag har jag på eftermiddagen - då man förr jobbade - intagit en ytterst välsmakande måltid hos goda vänner.






Inga kommentarer: