torsdag 27 oktober 2016

Ett samhälle fyllt av trappor och backar

Jag har problem med ett knä eller rättare sagt vid ett knä, där jag ibland får ont. Visst, jag väger för mycket, men dessa återkommande smärtor har jag haft sedan många år, också då jag vägde under 60 kilo, så det beror inte enbart på vikten. Troligtvis är det en skada av något slag som har gjort detta.
Men när smärtorna gör att jag har svårt att gå i trappor, då känner jag mig som när jag hade foglossning när jag var gravid. Världen var full av trappor!
Alla borde någon gång få känna på hur samhället fungerar om man inte är fullt rörlig. Och hur man känner sig inför alla hejiga människor som ska göra ändlösa promenader!
I år ställde jag in alla guidningar utom en i slutet av sommaren, för de skulle ha guidning i buss, då det var gamla människor som hade svårt att gå. Den kunde jag ta.
Men redan har jag en guidning inbokad i början av nästa sommar, och de ska promenera! Så då gäller det att åtminstone ha fått koll på vikten...


Inga kommentarer: