onsdag 3 augusti 2016

Nog blir man förvånad alltid...

När jag kritiserade Pridefestivalerna fick jag starkt motstånd från vissa partikamrater, däribland distriktsordföranden och en medlem i Seniorföreningen, där jag var ordförande.
Ingen inom KD stod offentligt upp och höll med mig.

Nu är det helt andra tongångar. Kritiken mot EBT:s deltagande i tåget är massiv. Det finns en lång tråd på Tuve Skånbergs facebook, där de allra flesta är starkt kritiska.
Döm då om min förvåning när distriktsordföranden i Blekinge yttrar att man inte ska lämna partiet, som är värdekonservativt, (exakt ordalydelse minns jag inte) utan stanna kvar och kämpa.

Med tanke på avhoppen i Blekinge är detta ännu mera märkligt.

Gick hon inte dessutom först i Pridetåget själv, som hon uttryckte i lokalpressen att de skulle?
Eller gäller det att hänga på den allmänna trenden i partiet, precis som när man plötsligt stöttade EBT  här i Blekinge, där man tidigare sagt sig vara trogna Hägglund-anhängare?

Inga kommentarer: