lördag 13 augusti 2016

En sak i taget...

Vad ska du göra idag? händer det att människor frågar mig.
Jag undrar alltid om de tror att man har sysselsättningsproblem som ensamboende med hus och trädgård i min ålder.Jodå, jag har periodvis Någon som hjälper mig, men den mesta tiden är jag ensam.
Och så "drar jag på mig" uppdrag säger några. Det senaste pådragna uppdraget som ordförande för Sveriges äldsta skrivarklubb gör förvisso att jag ständigt har något att tänka på, något som ska göras. För det mesta är detta bara trevligt,men ibland hade det varit skönt att känna sig helt ledig.
Just nu förbereder jag en sammankomst där jag ska berätta lite om Shakespeare, hans tid och hans verk. Det är ju 400 års jubileum efter hans död i år. Nu förstår jag inte varför man firar dödsåret, men nu är det ju så. Hittade elisabetansk musik på en cd, som kan passa bra i sammanhanget.Och så får jag dra fram mina gamla litteraturhistorieböcker från Lunds universitet.

Idag är de småregn här. Det blir inget trädgårdsarbete, i vart fall inte nu på förmiddagen.
Kanske borde jag  äntligen försöka få ordning på mitt bibliotek i stället. En sak i taget...


Inga kommentarer: