fredag 26 augusti 2016

Heder åt en överseende ärkebiskop i gårdagens debatt!

Nog får man förmoda att Antje Jackelén tyckte att gårdagens debatt om korset enbart var fånig och onödig, precis som många av oss som tittade garanterat tyckte.
Men hon behöll ett stoiskt lugn medan hon förklarade för de övriga i debatten att stormen - den i vattenglaset, fast det sade hon inte- uppkom av ett olyckligt uttalande om korset och att kyrkans ledning faktiskt stod bakom korset (Vad trodde Birro och Borg?)

Annika B. visade på korset och påpekade högtidligt att hon var ÄMBETSBÄRARE.
Jodå, det är prästerna, men för vad, i vilket syfte?
Jag måste ha haft helt fel, men jag har tidigare alltid trott att deras viktigaste uppgift var att bygga församling och vara till för människorna i denna.

Uppblåsta kristna, som tror sig vara mera rätt än andra kristna - präster eller icke-präster- står, som ni trogna läsare säkert redan vet, inte högt i kurs hos mig!
Givetvis finns det en risk att ett prästämbete drar till sig en del personer med narcissistiska drag. Allt ljus på mig!!!
Men jag inbillar mig att ett ödmjukt sinnelag står högre i kurs hos Gud. 

Inga kommentarer: