onsdag 3 augusti 2016

Att skilja på sak och sak

Det stormar kring Ebba Busch Thor efter hennes Pridetåg. Med rätta. Man kan inte gå i ett tåg med detta normlöshetsanspråk om man är företrädare för ett värdkonservativt parti.
Man är inte homofob om man kritiserar Pride! Kanske tvärtom är det så att man respekterar alla människor och inte vill se att deras livsstil förvrids i någon sorts total lössläppthet och normlöshet. Pride är garanterat något som på många håll ökar fördomar i stället för att minska dem!

Könsbyteskorrigeringarna lär öka, och köerna är tydligen långa.
Ja, man tror väl att den varelse, som man har blivit skapad till, har blivit fel på något sätt. Det finns säkert skäl till att känna så ibland, rent fysiologiska skäl, men nu verkar det ju snarast ha blivit en modevåg. Jag är inte transfob för att jag skriver detta, men jag erkänner att jag inte begriper mig på den här sortens ingrepp.
För mig känns det som om man vill korrigera det Gud har skapat en till, och det känns inte rätt.
Men jag begriper väl inte... Det är mycket man inte begriper med stigande ålder!

Inga kommentarer: