lördag 31 oktober 2020

En Kanske-kvinna

Igår hörde jag att det hade lanserats ett nytt begrepp inom dejtingvärlden nämligen Kanske-man - och också Kanske-kvinna. Det skulle vara sådana personer som höll igång relationer- ibland flera- utan att det blev något verkligt av dessa relationer.

Själv tror jag att många bränner sina skepp genom att hänga ut sig och sin tillgänglighet på nätet. De blir till alltför slitna namn helt enkelt.

Men det är ju inte alltid så lätt. Man kan ju, som jag själv blev, bli förälskad i en person som är helt fel. För vad skulle jag i vardagen göra med en människa som var intresserad av träning, fjällvandringar, skidåkning, golf och ishockey? Och som dessutom bor bland vargar och björnar. Helt omöjlig, precis som jag för honom!

Nej, det är nog bäst att hålla sig borta från singel och dejtingsighter, så att inte detta ställer till trassel i ens liv! Jag kan ju inte ens vara en Kanske-kvinna.

Men vem tror att ålder är ett hinder för ny kärlek? Inte jag!

Inga kommentarer: