lördag 24 oktober 2020

Jag är van att gräva

 I ett avseende har Mr rätt när han påstår att det märks att jag har en viss journalistutbildning. För en sak lärde jag mig, och det var att gräva fram information om något eller någon. Och då fanns inte ens internet. Så mycket enklare detta  är idag. Nu kan man ju vara bra på sådant utan journalistutbildning också, som Mr själv var.

Men för medieovana personer kan det kanske vara konstigt när man plockar fram information om dem. För mig är detta helt naturligt. Har jag kontakt med någon, som jag eventuellt vill utveckla kontakten med, då checkar jag upp denna person så mycket jag kan. Speciellt om vi inte har träffats irl. Take it or leave it! Så är det bara.

Samma sak när någon söker ett oklart medlemskap i min fb-grupp. Är de inte identifierbara och har uppgett för lite information om sig själva kommer de inte med. Så var det för en som uppgav sig vara häxa för en tid sedan. För sådana har vi inte plats!





Inga kommentarer: