lördag 12 januari 2019

V måste rösta NEJ till Löfven!

Givetvis är det så att Vänsterpartiet måste rösta nej till Stefan Löfven som statsminister och hoppas på ett extraval. Detta demokratiska kaos, där två partier öppet mobbas, måste ta slut! Då får ju Annie Lööf se att de är helt beroende av V för att få igenom sina förslag.
Tillvägagångssättet är hårresande! Centern försöker tvinga på svenska folket en liberal politik, som vi enligt valresultatet INTE vill ha. De tvingar också Socialdemokraterna att välja bort det parti som väl ändå står dem närmast ideologiskt sett. 
Detta är inget annat än skandal!
Jag håller med min partikamrat Sara Skyttedal! Hon har helt rätt i det hon säger!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jag tror inte att V kommer att rösta nej. De vet fuller väl att de kan göra vad de vill när Löfven väl är tillsatt, för vad ska C o L göra då? Fälla regeringen med hjälp av de tre partier de spottat på?

Det som nu sker är en stor skandal. Övergreppet mot väljarna är frapperande. De enda partier som går ur detta med hedern i behåll (och visat att de är demokrater) är KD och SD. Ebba Busch Thor växer verkligen i sin ledarroll. Jag har alltid gillat KD:s politik men nu har jag också blivit partimedlem, tack vare Ebba. HON borde bli statsminister.

nya tant lila sa...

Trevligt att vi är partikamrater! Ja, Ebba är bra!
Jag undrar om inte V kommer att rösta nej. Vi får se i morgon.