tisdag 15 januari 2019

Kusligt många dödsfall

För en stund sedan var jag inne och tittade på hemsidan på folkhögskolan i Oskarshamn, där jag var rektor i 6,5 år. Undrar hur många rektorer de har avverkat sedan dess?. Nu var det en tf igen, fast jag vet ju inte skälet till detta.
Det är inte många som är kvar sedan min tid, men å andra sidan slutade jag för snart tjugo år sedan. Men kusligt många har dött. Några har varit gamla, men flera har inte alls varit detta, däribland ordföranden, som på min tid inte var ordförande utan kantor i en församling i staden och lärare på skolan. Han var inte ens 60 år gammal.
Märkligt. 
Funderar ibland om jag inte ska skriva en bok, så här tjugo är efteråt, när synen på vad som hände känns lite klarare och försöka få den utgiven på ett av de etablerade förlagen. Jag ska tänka på detta.
Det finns ju redan ett häfte" Spåren av nio år", som jag gav ut på eget förlag 2002, men idag är jag nog mera klarsynt.

Mejla mig om du är intresserad av detta häfte
beselin.lisbeth@telia.com

Inga kommentarer: